Våra kurser på jaktkurs.se

Om våra kurser på jaktkurs.se, både kommande och de som har varit.

1 Response so far »

  1. 1

    topgrade said,

    Nu i helgen som var, hade jag två av mina kurser. Det var skit väder och på den första kursen på söndagen så regnade och blåste det. Men vi hade det mycket trevligt och alla är sååå duktiga. Vi körde markeringar och dirigeringar med apportkastare. Vi hade även tillgång till hagelbössa och sköt lite med den. Hundarna var kolugna och skötte sig jätte bra Ni som var där ska ha eloge för att ni kom till Sorunda och detta dåliga väder. Ja det var inte bara dåligt väder här hemma ….utan överallt.
    Kurs två var en fortsättningskurs och jag körde hårt med dom. Samma sak där, vi tränade markeringar och dirigering med apportkastare. Längre avstånd och lite mer att komma ihåg för dessa hundar och förare. Vädret lite bättre i början, men sedan kom duggregnet och blåsten. Hundar blev mycket trötta och på slutet fick några hundar tokrace. Man kan ju bara garva åt dessa rusningar. Fast det är ju inte så kul för föraren, när hunden bara springer runt, runt och skiter i vad man säger. Men trots dessa ”små” missar så ser jag framgångar hos alla och man har lärt sig läsa sin hund och vara steget före och förebygga en del fel.
    Alla ni är jätte duktiga. Eloge även för denna grupp som kom och tränade i riktigt höstväder. Syns nästa söndag och då har jag med mig dummisarna som ni har beställt.


Comment RSS · TrackBack URI

Lämna en kommentar