På kurs med Ture

Ibland får man vara beredd att åka lite för att gå på kurs och det har jag gjort idag. Ture och jag var på unghundsträning hos Helena på kennel Reedsweepers. Helt på andra sidan stan nära Uppsala och säkert som smält smör i solsken fastnade jag i resterna av morgonköerna och blev lite sen. Jag fick också ringa flera gånger och fråga om vägen trots att jag varit där förut men nästa gång, ska jag hitta utan att fråga, så det så!

Vi blev bara tre stycken, en viltvårdare från Arlanda flygplats med en jättetrevlig labbe, lillkrullet och jag och så Leena med gulliga Ove som flera av er nog har träffat. Trots regn och blåst blev det en jättebra träning för mig. Det blev nog oväntat jobbigt för alla tre grabbarn och åtminstune Ture backade rejält i sina kunskaper och blev ofokuserad och vimsig och jag misstolkade hans beteende och skällde lite på honom så han blev lite osäker. Då är det bra att vara på kurs och ha någon som talar om att nu gör vi lite övningar och löser upp det här. Himla nöjd är jag för det är precis det här som vi behöver hjälp med, att klara av att fokusera och jobba i ny grupp, ny miljö och med övningar som bara är lite lite annorlunda än vad vi skulle gjort själva hemma.

Nu  är jag hungrig men eftersom det är tjejmiddag ikväll spar jag mig 🙂  Jag sitter också och funderar på helgens halvdagskurs för att få till upplägget bra så det passar dem som kommer.  Vi kommer att få lite extra hjälp av min dotter Hanna som följer med som funktionär eftersom Lena ska iväg på tack-jakt och det förstår man ju att hon inte vill missa!

Bilden är INTE från idag utan en av de sista soliga dagarna i oktober innan detta eviga mörker tog vid. Jo jag vet att det var sol i nån timme i lördags men sen blev det tillbaks till detta eviga regnande igen.

Ture letar apport

Lämna en kommentar